Keresés ebben a blogban

2014. április 7., hétfő

Almás pite teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztből

Már egy ideje készülök megsütni a jó kis pitereceptem diétás változatát de valahogy nem volt időm, kedvem, ötletem....
A hétvégén összeszedtem magam és megcsináltam.
Hipp-hopp készen lett, alig 40 perccel azután, hogy nekikezdtem már ott is illatozott a konyhaasztalon.
A teljes kiőrlésű liszttől olyan, mintha dió lenne a tésztájában. Finom omlós, nem túl édes, persze aki úgy szereti az több xilitet vagy édesítőt tesz bele.

Hozzávalók

tészta

30-32 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
1 tojás
csipet só
3 evőkanál xilit
20 dkg vaj vagy margarin

A lisztet a puha vajjal, tojással xilittel és sóval összedolgozzuk majd félretesszük pihenni egy kicsit,( a liszt mennyisége a tojás nagyságán múlik, én 30 dkg-val indítottam majd kellett még egy keveset hozzátennem, a fontos, hogy ne ragadjon a tészta). Addig a tölteléket megcsináljuk. Nekem itt és most jó dolgom volt, levettem a polcról 2 üveg reszelt almát egy lábosba tettem, szórtam rá őrölt fahéjat, 3 evőkanál süssina édesítő port majd a végén 1 vaníliás  pudingport adtam hozzá amit kevés almalében simára kevertem. Összerotyogtattam és kész is voltam :)



Na de,

kb 1,5 kg alma megpucolva, lereszelve
fahéj
3 evőkanál süssina édesítőpor
1 csomag vanília puding
1 dl almalé

A fent leírt módon megcsináljuk.

A tésztát kétfelé vesszük, egy közepes méretű tepsit kivajazunk, a tészta egyik felét kinyújtjuk, beletesszük a kikent tepsibe, rásimítjuk az almás tölteléket majd a tészta másik felét kinyújtjuk majd rátesszük az almára. A tetejét villával megszurkáljuk, hogy a gőz tudjon távozni, majd 180 fokos sütőbe tesszük. kb 25 percet volt bent, szépen szelni csak akkor lehet ha kihűlt.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése