Keresés ebben a blogban

2014. január 11., szombat

Tejszínes sajtmártás

Már sokszor próbálkoztam vele, de valahogy sosem sikerült :( Pedig mindent úgy csináltam, ahogy Marika néni, férjem keresztanyukája mondta nekem, mégse.
A karácsonyi menünkhöz viszont sajtmártást szerettem volna, kicsit olvasgattam majd nekikezdtem. Csupán pár perces művelet (max 10 perc) de nekem mumus volt, legalábbis addig. Ott és akkor, szenteste sikerült olyan de olyan finom sajtmártást csinálnom, mint még soha :)
Csak csupán annyit csináltam, hogy a liszt helyett amit Marika néni használ én étkezési keményítőt tettem bele. Azóta már újra készítettem és újra jó lett :) Megvan a receptem, most már mindig sikerülni fog.



Hozzávalók:

2,5 dl tej (házi a legjobb de magas zsírtartalmú bolti is jó)
2,5 dl tejszín
20 dkg sajt (ha 2 féle az csak jó, de csak 1 fajtából is finom)
1 evőkanál étkezési keményítő

apróra vágott metélőhagyma
szerecsendió

A tejet és a tejszínt egy kis edénybe töltjük majd elkezdjük melegíteni. Belereszeljük a sajtot/sajtokat. Kevergetjük addig amíg teljesen elolvad. Fűszerezzük. Én tegnap sót, szerecsendiót és metélőhagymát tettem bele. De lehet fokhagymás, borsos, petrezselymes..... Amilyet szeretünk és amilyen épp az ételünkhöz illik. A mennyiség az ízlés szerinti, van aki fűszeresebben szereti, van aki kevésbé szokta sózni, borsozni.
Fűszerezés után az 1 evőkanál étkezési keményítőt elkeverjük kevés vízzel majd hozzáöntjük a mártásunkhoz. Kavargatjuk míg nem kezd sűrűsödni majd lekapcsoljuk alatta a gázt. Kész is, kb 8-10 az elkészítése és az egyszerű rántott húst vagy sült húst mennyeivé varázsolja.

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: