Keresés ebben a blogban

2014. január 3., péntek

Langalló vagy kenyérlángos vagy töki pompos - tönkölybúzás változatban is

Sok-sok neve ismert, sokféle képen készítik.
Nálunk most kolbász és bacon szalonna került rá.
Elkészíteni egyszerű, viszonylag rövid idő alatt laktató finomság kerül az asztalra. A nagymamám mindig jó sűrű leves után kínálta. Én most levest nem főztem, nem volt hozzá kedvem, csak a kenyérlángos készült el, a kicsi lány és a minipasim segítségével :)





Hozzávalók:

0,5 kg liszt
3,5 dl langyos víz
2,5 dkg élesztő
csipet cukor
2 kávéskanál só

tetejére:
bacon szalonna
15 dkg kolbász
1 fej hagyma
tejföl
só, bors, fokhagyma

Az élesztőt a langyos vízbe morzsolom és hozzáadom a cukrot. Pár perc és az élesztő erjedésnek indul. Ekkor egy tálba öntjük, hozzáadjuk a lisztet és a sót és összegyúrjuk. Lehet kell még egy kevéske liszt hozzá. Ruganyos, nem ragadós tésztát kell kapjunk. Letakarjuk és kelni hagyjuk kb fél órán át.
Egy olajjal kikent tepsibe nyomkodjuk a tésztát ( a sütő saját tepsiét használtam, nem tudom a pontos méretét) megkenjük vastagon tejföllel, sózzuk, borsozzuk és kerül rá fokhagyma is. Én most szárított fokhagymát tettem rá (fűszermalom) A hagymát kettévágjuk és felszeleteljük és a tésztára szórjuk. Rátesszük a bacon szalonnát és a kolbászt is. Eredetileg nem kell rá sajt, de van aki szeret rá tenni. Mi nem szoktunk.
Mehet az előmelegített sütőbe, 180 fok kb 20-25 perc.

A teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztes verzió:

A feltét az ugyan az ami a másikon, csak a tészta más.

Hozzávalók:
1,6 dl langyos víz
2,5 dkg élesztő
két kávéskanál só
kb 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt.

A hozzávalókat egy tálba teszem és összegyúrom. Lehet, hogy kell hozzá még egy kevés liszt, én ahhoz teljes kiőrlésű rozslisztet használtam. A tészta ruganyos legyen de ne ragadjon. Letakarva kelni hagyjuk ezt is kb fél órára.

Ez egy kisebb tepsibe került.....





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése