Keresés ebben a blogban

2014. január 25., szombat

Kakaós és fahéjas csiga teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztből

Szerdán suliba voltam, este későn érek olyankor csak haza. A vacsora az iskolában van olyankor megejtve, legutóbb nem szendvicset készítettem magamnak, hanem sütöttem egy kis kakaós illetve fahéjas csigát. Egy pohár tejjel vagy kakaóval nagyon finom :)



Hozzávalók:

Tészta

2 dl langyos tej
2 evőkanál xilit
1 tojás
5 dkg margarin

17 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
2 dkg élesztő


csipet só


Minden hozzávalót egy tálba teszünk és alaposan összegyúrjuk. Félretesszük pihenni, addig elkészítjük a tölteléket.

2-2 evőkanál xilit
holland kakópor
fahéj
7,5 dkg puha vaj
5 dkg xilit

az 5 dkg xilitet összekeverjük a puha vajjal.
2 evőkanál xilitet összekeverünk fahéjjal. Ízlés szerint, van aki nagyon fahéjasan szereti, van aki kevésbé.
2 evőkanál xilitet összekeverünk hollnad kakaóporral, ez is ízlés szerinti mennyiség, én kb 1 evőkanálnyit tettem bele.

A tésztát téglalap alakúra nyújtjuk. Megkenjük a vajas-xilites masszával, felére rászórjuk a fahéjas-xilitet a másik felére pedig a kakaóporosat. Feltekerjük mint a bejglit majd éles késsel 2 centis darabokat vágunk belőle. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük és előmelegített sütőbe tesszük (180 fok) kb 25 perc alatt készre sül.


2 megjegyzés:

  1. A 17 dkg liszt kevés ahhoz, hogy összeálljon, én 27 dkg tönkölyliszttel készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsi!
      Örülök, hogy elkészítetted. A receptben nem 17 dkg, hanem 17 evőkanál liszt van, az kb 32-34 dkg. A liszt fajtájától, minőségétől függő, hogy mennyi kell pontosan a tésztába.

      Törlés