Keresés ebben a blogban

2013. december 8., vasárnap

Citrusosos mascarponés torta, Z születésnapjára

Férjem szombaton töltötte a 36-ot. Így most egy kicsit egy idősek vagyunk. Tényleg nem sokáig, mindössze 15 nap és én már 37 leszek....
Kérdeztem párom, hogy csokis vagy citromos tortát szeretne? Utóbbit kérte. Így egy egyszerű citrusos mascarpone krémmel töltöttem meg a piskótát. Na meg xilit került bele cukor helyett és az sem sok ám:)
Tényleg könnyű, kezdő konyhatündérek is megcsinálhatják, hisz rövid idő alatt igazán finom tortát lehet készíteni.



Hozzávalók:

6 tojásból piskótát sütöttem (6 tojás fehérjét kemény habbá vertem. A sárgáját habosra kevertem 6 evőkanál cukorral, majd kevertem hozzá 6 evőkanál lisztet. Egy kevés fehérje habot tettem hozzá, lazítottam a tésztán majd hozzáadtam a maradék tojáshabot és óvatos mozdulatokkal összekevertem. Sütőpapírral kibélelt formába öntöttem és 170-180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem)

Krém:
50 dkg light mascarpone
4 dl tejszín
18 dkg xilit
3 narancs leve
2 citrom leve és 1 reszelt héja
1 teáskanál vanília eszencia
2 csomag habfixáló
1 csomag express zselatin

Az 50 dkg mascarponét egy nagyobb tálba teszem, hozzáadom a xilitet, a narancsok és a citromok levét illetve belereszelem a citrom héját (megmosás után és csak akkor ha a héja fogyasztásra alkalmas) és hozzáadom a vanília eszenciát is. Alaposan összekeverem. A tejszínt egy másik tálban keményre felverem a 2 csomag habfixálóval. A mascarponés krémhez hozzáadom az express zselatint, összekeverem majd hozzáadom a tejszínt is és óvatos mozdulatokkal összekeverem. Meg lehet kóstolni és ha nem elég édes akkor mehet még bele xilit, Mi nem szeretjük ha nagyon csömör.

A piskótát kettévágtam, az aljra csepegtettem egy narancs levét, a piskóta hamar felszívta, majd rákentem a krémet és rátettem a tetejét. Hűtőbe raktam, hogy a krém kellően megszilárduljon és tudjam díszíteni.

Díszítéshez 3 dl tejszínt 3 evőkanál süssina édesítőpor és  1 csomag habfixálóval kemény habbá verünk. Habzsákba töltjük és díszítjük a tortát. Én még egy fél narancsot is felhasználtam a díszítéshez. A szépítésnél végig volt segítségem :) Kicsi lányom ott állt mellettem és lelkesen figyelt. Azt mondta, meg kell tanulnia, hogy készül a torta mert másképp nem fog tudni csinálni a saját gyermekének :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése