Keresés ebben a blogban

2013. december 10., kedd

Beigli teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztből, édesítőszerrel - próbasütés

Közeleg a karácsony és a sok-sok töltelékkel készített Isteni beiglik elmaradhatatlan hozzátartozói ennek a csodálatos ünnepnek.
Én nem "hagyományos" beiglivel készülök. Olyat édesanyám és anyósom szokott sütni:)
Én egy kicsit másképp készítem, idén először. Mindenképpen első, első beigli sütés és első diétás beigli.
Mondjuk ebből se lehet 1 egész rúddal megenni a karácsonyi vacsora után, de lehet enni 1-2 szeletet belőle és így lesz kerek a világ:) Nekem legalábbis. Kisgyerek korom óta szeretem a beiglit. A nagymamám nagyon finoman készítette, azóta se ettem olyan töltelékkel......

Ahogy most készítettem az egy próbasütés, szerettem volna tudni, hogy milyen. Ha netán rossz az elgondolásom akkor min is kell változtatnom. Illetve egy kiváló kiindulási alap az édes-kelt tésztás süteményekhez.



Hozzávalók:

Tészta:
50 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
1 tojás
1 pohár kefir vagy natúr joghurt
2,5 dkg élesztő
25 dkg margarin
1 evőkanál folyékony édesítőszer (Én  sweetab-ot használok)

A tojást összekeverem a mikróban langyossá melegített kefirrel majd belemorzsolom az élesztőt. Míg kel az élesztő a lisztet kimérem és elmorzsolom a szobahőmérségletű margarinnal. Hozzáadom az édesítőszert majd az élesztőt és összegyúrom. Lágy de nem túl puha tésztát kapunk amt félreteszünk pihenni.
Ekkora adagból 2 rúd beiglink lesz. Én 1-1 diós és mákos beiglit készítettem.

Töltelék:

20 dkg darált mák
1 evőkanál édesítőszer
fél narancs leve
1 citrom leve és héja
80 ml tej

Egy tálba tesszük a mákot, a tejet mikróban felmelegítjük majd hozzáadjuk a mákhoz. Belekerül az édesítő, a citrom és narancslé, citromhéj (csakis alaposan megmosva illetve csakis olyan ami fogyasztásra alkalmas). Összekeverjük majd hagyjuk kihűlni.

25 dkg darált dió
1 marék mazsola
1 citrom leve
1 evőkanál édesítőszer
80 ml tej

Egy tálba teszem a diót, a tejet mikróban átmelegítem majd hozzáadom a dióhoz. Beleteszek minden hozzávalót és összekeverem majd hagyom kihűlni.

A tésztát kettéveszem. Az egyiket lisztezett nyújtódeszkán vékonyra nyújtom, egyenletesen ráteszem a mák tölteléket. A két szélét visszahajtom és kicsit lenyomkodom majd feltekerem a tésztát. Sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem és megkenem tojással.
Kinyújtom a másikat is és erre a dió töltelék kerül, ugyan úgy feltekerem, a tepsibe teszem és lekenem tojással.
Míg melegszik a sütő pihentetem hűvös helyen a tésztát, majd hústűvel vagy villával megszurkálom és a 180 fokos sütőbe teszem. Kb 40 perc kell a sütéshez.

A hibák:

A tésztát nagyon vékonyra nyújtottam, főleg a mákosnál, így nem olyan jó. Legközelebb vastagabbra kell hagynom.
A töltelék kicsit száraz, több tej kell bele, 100-120 ml legalább.
Az édessége se volt meg, édesítőből is több kell, azt is emelem 1 evőkanál helyett 1,5 evőkanállal fogok beletenni a töltelékbe.
A citromot se fogom sajnálni belőle, nyugodtan mehet bele 2 citrom leve.
A mazsolát pedig legközelebb beáztatom majd egy kis vanília eszenciába.

A fotó sajnos nagyon rosszul sikerült, este későn csináltam.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése