Keresés ebben a blogban

2013. november 5., kedd

Savanyú karfiol xilittel

Imádom a savanyított karfiolt. Mondjuk alapból az egyik kedvenc zöldségem így nem csoda :) eddig vettem készen ezt a finomságot. Most úgy döntöttem, hogy megpróbálom én magam eltenni. Ehhez a döntéshez nagyban hozzájárult az, hogy hétvégén hazamentünk és kaptam 3 nagy fej karfiolt. Azt pedig valahogy hasznosítani kell. Hát az egyikből savanyúság lett.



Hozzávalók:
1 nagy fej karfiol
2 kis fej vöröshagyma
6 evőkanál 15 %-os ecet (ilyen volt itthon)
1,5 evőkanál só
üvegenként pár szem bors
1 kávéskanál nátrium - benzoát
4 evőkanál xilit
1,5 liter víz

A karfiolt rózsáira szedjük majd megmossuk. Forró vízbe tesszük és pár percig hőkezeljük (3 percet volt a forró vízben) A vizet leöntjük és hagyjuk teljesen kihűlni a karfiolt. A hagymát ketté vágjuk és vékonyan felszeljük.
2 dl forró vízbe beletesszük a sót, xilitet, ecetet és a nátrium-benzoátot. Összekeverjük, miután feloldódott a xilit és a só hozzáadjuk a többi vizet is. Ízlés kérdése, ha valaki édesebben szereti tehet hozzá még xilitet vagy ha savanyúbban akkor ecetet. Kóstoljuk meg mielőtt ráöntjük a karfiolra.
Az alaposan megmosott és leöblített üveg aljára teszünk hagymát, pár szem borsot majd karfiolt. Mikor félig van az üveg újra kevés hagyma és bors. Ha teli az üveg ráöntjük a levet és rácsavarjuk a kupakot.
A fenti adagból nekem 2 normál és 1 nagyobb üveg savanyúság lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése