Keresés ebben a blogban

2013. november 27., szerda

Narancsos-fahéjas almadzsem

Egy kedves kis barátom kérésére készült. Nagyon szereti a lekvárjaimat, imádja az új ízeket :) Sose elég neki amit viszek. Egy 6 éves tüneményes kisfiú, egy jó barátnőm kisfia.
Anyukája horgolt az Én kicsi lányomnak egy csodás sapkát (arany keze van, bármit megcsinál fonalból) na meg nekem is :). Grétikém sapkájának viszont Báló volt a méretmodellje. Cserébe felajánlottam, hogy főzök neki lekvárt, találja ki milyet. Almásat kért, hát rajtam ne múljék :)
El is készítettem neki. A polcon várja, hogy el tudjam vinni a kis drágának.



Hozzávalók:

1,5 kg megpucolt, kimagozott alma
3 narancs megpucolva, lehártyázva
2 kávéskanál fahéj
4 dl almalé (frissen főztem)
1 dl frissen facsart citromlé
30 dkg cukor
2 csomag dzsemfix szuper

A narancsot beletesszük egy lábosba, az almából 1 kilót lereszelünk nagyobb lyukú reszelőn és hozzátesszük a narancshoz. Ráöntjük az 1 dl citromlevet, hozzáadjuk a fahéjat és elkezdjük főzni. Mikor felforr hozzátesszük a maradék almát apró kockára vágva és az 4 dl almalevet (ha nincs házi akkor bolti 100%-os almalevet használjunk) Beletesszük a cukrot és a 2 csomag dzsemfixet. 5-6 percig rotyogtatjuk majd alaposan elmosott, lecsepegtetett üvegekbe töltjük.

4 üveg lett a fenti adagból + egy tálba is került gyors fogyasztásra a családnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése