Keresés ebben a blogban

2013. november 1., péntek

Kókuszkocka

Kedveskedni akartam a miniknek, olyan nagyon ügyesek az oviban, a plusz foglalkozásokon is. Szuperül veszik az anyamentes délutánokat. Gondoltam csinálok nekik valamit amit eddig még nem. Sok-sok évvel ezelőtt mindig a barátnőmnél ettem ilyet. Kókuszkockát, igaz én kókusz nélkül :) Nekem mindig csak a csokiöntetbe mártotta bele barátosném, akkoriban még nem ettem meg a kókuszt. Egy finom kávé mellett beszélgetve gyorsan elfogyott egy tányér finomság.
Én ilyet már nem eszem, de a gyerekeknek és páromnak elkészítettem.



Hozzávalók:
25 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 kávéskanál vanilia eszencia vagy 1 csomag vaniliáscukor
1 csipet só
2 tojás
1 dl tej
fél citrom leve
1 evőkanál folyékony méz
fél csomag sütőpor
5 dkg olvasztott vaj vagy margarin

A hozzávalókat egy edényben simára keverjük majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, én 18x24-es tepsit használtam. 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük kb 20-25 perc. Ha kisült kivesszük a tepsiből, hagyjuk kihűlni majd felszeljük.

A máz:
12,5 dkg margarin, 10 dkg porcukor, csipet só, 0,5 dl tej.

kb 20 dkg kókuszreszelék.

Összemelegítjük majd a sütikockákat egy villa segítségével belemártjuk. Végül kókuszreszelékbe forgatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése