Keresés ebben a blogban

2013. október 7., hétfő

Csípős, kolbászos calzone, rozsliszt tésztában

Szeretem nagyon a pizzát, nemcsak Én, hanem a kis család is. Gyakran kerül az asztalra nálunk, általában házi de bizony előfordul néha, hogy rendeljük a csemeték kiívánságára.
Most kifejezetten a házit kérték, kis mini pizzákat sok sajttal és kukoricával. Kértek és kaptak is :) Én is megéheztem rá, eszembe jutott, hogy sok-sok évvel ezelőtt mindig calzonet ettem. Imádtam ahogy az olvadt sajt nyúlt harapás után, ahogy gőzölgött a forró töltelék.....
Hát most ilyet csináltam magamnak.



Hozzávalók:

7 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
25 dkg világos rozsliszt
1,8 dl langyos víz
2 csipet só
3 evőkanál olaj
2,5 dkg élesztő

A hozzávalókat összegyúrjuk majd letakarva pihentetjük.
Közben elkészülhet a szósz.

Hozzávalók:

1 üveg paradicsomlé (házi volt itthon :) )
1 nagy fej hagyma
kevés olaj
só, bors, szerecsendió, rozmaring,kevés nyírfacukor

A hagymát apróra vágjuk, olajon megdinszteljük majd felöntjük a paradicsomlével. Ízlés szerint fűszerezzük, ha nagyon savanyú a paradicsomlé akkor adunk hozzá egy kevés nyírfacukrot. Összeforraljuk és már kész is.

A tésztát két felé vesszük, kézzel kinyomkodjuk kerekre. Felét megkenjük a szósszal, rátesszük amit szeretnénk. Én most házi kolbászt raktam rá, kukoricát, erős paprika karikákat és sajtot. Az üresen maradt felet ráhajtjuk a töltelékre. A széleket összenyomkodjuk majd villával is összelapítjuk. A tetejét átszúrjuk, hogy sütés közben tudjon távozni a gőz. A tészta másik felét is megtöltjük ugyan így.
170-180 fokon készre sütjük. Kb 20-25 perc volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése