Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 27., péntek

Sós rúd zabpehehylisztből

Az alaprecept Chez Sandra blogjából van, innen, csak én egy kicsit átvariáltam. Nekem a fehér liszt még mindig tiltott dolog, viszont ezt a pogácsát meg szerettem volna kóstolni, így alkottam egy kicsit :)
Vagyis inkább bénáztam alkotás helyett. A vajat elfelejtettem kivenni a hűtőből, kemény volt, gondoltam kicsit lágyítok rajta a mikróban. Aham, naná, hogy folyós lett. Élesztőm csak friss volt itthon. Tejföl kicsit megszaladt és több lett, így lisztet is jóval többet vett fel.  Azért nagy nehezen sikerült összehoznom :) finom lett. Olyannyira, hogy csemetéim ezt ették inkább és nem is igen nyúltak a nekik készült túrós pogácsához.



Hozzávalók:

65 dkg zabpehelyliszt
25 dkg vaj
fél pohár 12%os tejföl ( a nagy 375-ös pohár)
2,5 dkg élesztő
1 deci tej
1 csapott evőkanál finom só
1 egész tojás, 2 tojás sárgája

A lisztet jobb esetben elmorzsoljuk a vajjal, esetemben most csak elkeverés volt. Utána hozzáadtam minden hozzávalót. A kezdetben a liszt mennyisége 35 dkg volt majd szépen adagoltam hozzá a többit. Mikor már kicsit kezdett összeállni a tésztám beraktam hűtőbe, hogy a margarin megdermedjen. Kb 20 percet volt bent és elég is volt. Kivétel után még egy kevés lisztet felvett a tészta, így került bele összesen 65 dkg. Kinyújtottam, majd hajtogattam. Letakarva pihentettem. Ezt még 2 alkalommal megismételtem.  Kinyújtottam kb 1 cm vastagra, megkentem tojásfehérjével a tetejét, majd felére sajtot szórtam a másik felére szezámmagot. Felszeleteltem és kicsi lányom tepsibe rakta. Előmelegített sütőben kb 20-25 perc alatt készre sült.

Finom, omlós :) Nálunk fog még ilyen készülni az biztos.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése