Keresés ebben a blogban

2013. augusztus 26., hétfő

Húsgombóc paradicsom mártásban

Egy igazi klasszikus amit mindenki ismer és mindenki másképp készíti. Van aki édesen, van aki sósan, van aki zöld fűszerekkel, van aki paprikába tölti a húsgombócokat.
Én most az édeskés verziót készítettem el, édesítővel persze :)
Szerintem jól sikerült és a gyermekeim szerint is akik inkább ott hagyták a bolognai tésztájukat és az Én húsgombócaimat ették boldogan :) Naná, hogy nem is maradt belőle.

Hozzávalók:

40 dkg darált sertéscomb
1 tojás

őrölt bors
szerecsendió
1 kis fej hagyma apróra vágva
2 gerezd fokhagyma lereszelve
1/2 csésze (2dl-es) barna rizs

hozzávalókat egy tálba tesszük, alaposan összegyúrjuk majd gombócokat formázunk belőle. Egy edénybe tesszük, vizet öntünk rá (én kb 7-8 decit öntöttem rá) és fedő alatt pároljuk/főzzük.

Egy másik edénybe 1 liter paradicsomlevet öntünk, kevés vizet adunk hozzá ( Én a már majdnem kész húsgombócokról öntöttem át vizet) édesítjük egy kevés folyékony édesítővel, sózzuk, vegetázzuk (a legjobb a házi) majd miután felforrt étkezési keményítővel besűrítjük. Ráöntjük a húsgombócokra és összerotyogtatjuk.

Ennyi és nem több, max 1 óra és ehető az Isteni finom, cukormentes! húsgombócok paradicsommártásban.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése