Keresés ebben a blogban

2013. július 22., hétfő

Rozskenyér -ahogy Én szeretem

Mióta száműztem a fehér lisztet és a cukrot az életemből sokkal jobban érzem magam. Testileg és lelkileg egyaránt. Jobban esik a mozgás, türelmesebb vagyok. A család pedig örömmel (v)eszi az új ételeket.
Egyet kivéve, a kenyeret.
Azt a mai napig csak fehéret hajlandóak megenni. Ha van benne egy kevés teljes kiőrlésű  tönkölyliszt vagy rozs liszt az még oké, na de Én ha eszem akkor rozskenyeret eszem.
Sikerült összehoznom a receptet ami nekem bevált, finom nagyon :)
Elkészíteni könnyű, kézzel szoktam begyúrni 5 perc alatt és már csak keleszteni és sütni kell.

Hozzávalók:

25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
3 evőkanál joghurt annyi langyos vízzel felengedve, hogy 2 dl legyen
2,5 dkg élesztő
1 teáskanál só
2 evőkanál olaj

Mindent egy tálba teszek, összegyúrom. Ha szükséges akkor egy kicsi rozslisztet teszek még hozzá.
Gombócot formálok belőle és letakarva meleg helyre teszem kelni. Akár egész éjjel kelhet a tészta, nem árt neki. Ha napközben csinálom akkor általában 2-2,5 órát hagyom kelni, vízzel lekenem majd előmelegített, párásított (egy őzgerinc formába vizet teszek és a sütő aljába rakom) sütőben (kb 190-200 fokon)kb 25-30 perc alatt készre sütöm. Miután kivettem még forrón újra lekenem vízzel.

Sűrű kenyér. Amilyen a rozskenyér szokott lenni. Nekem nagyon bevált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése