Keresés ebben a blogban

2013. július 1., hétfő

Halacska torta - Gergőkém 3. szülinapjára :)

Július 2.-án lesz de mi már vasárnap megtartottuk neki a bulit, most tudtak eljönni Mersiék és most ért rá Gaba is, a kedvenc nagybácsi :)

Már hetek óta gondolkoztam, hogy milyen tortája legyen a kis legénynek, aztán szembe jött velem az ötlet :) Kaptam anyuméktól halakat és maximális a rajongás. Beszélnek hozzájuk, énekelnek nekik, séta közben kavicsot gyűjtenek az akváriumba, ha benézünk az akvarisztikába tuti venni akarnak valami apróságot a halacskáiknak. Na akkor legyen halacska torta.



Egyszerű vaniliás piskótát sütöttem 14 tojásból, majd kivágtam belőle a halacska formát. (A maradék piskótát is hasznosítottuk de azt majd később)

A krémje is rém egyszerű és finom. 1,5 liter tejszín, 1 liter barackos jogobella joghurt, 1 kg őszibarack. 2 csomag habfixáló és 2 csomag express zselatin, 10 dkg porcukor.
A tejszínt kemény habbá verjük a habfixálóval és a porcukorral.Óvatos mozdulatokkal hozzákeverjük a joghurtot és az apróra vágott gyümölcsöt. Beleszórjuk az express zselatint is és már kész is a krém :)

A tortát fondánnal vontam be, receptje itt. Fehér, halványsárga és márványos drapp készült. A halványsárgához ételfestéket használtam, a márványos drapphoz pedig holland kakaóport egy keveset. Az uszonyokat csokiplasztikból csináltam, leírása szintén itt.

A pikkelyezés nagyon babra munka volt. Vasárnap hajnali 5-7-ig azt csináltam, azért olyan korán, mert nem akartam, hogy az én drága szülinaposom meglássa.

Megérte ám csinálni.

Ujjongott mikor meglátta, tapsolt örömében. Rögtön elkezdte enni róla a pikkelyeket :)
Sajnos nem készült a tortáról túl jó kép, párom kezében volt a masina és Ő kellően fáradt volt most ahhoz, hogy odafigyeljen és jó képeket készítsen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése