Keresés ebben a blogban

2013. június 2., vasárnap

Epres pohárkrém - diétázóknak is :)

Eper lázban égünk még mindig. Nem hiába, kedvenc gyümölcseink egyike :) Aztán szép sorban érik majd a többi kedvenc, meggy, cseresznye, sárgabarack...........
Pénteken megint voltam a közeli eperföldön és szedtem egy kosárnyi gyümölcsöt. Készült megint diabetikus dzsem és pohárkrém. Na meg rengeteget megevett a csapat. Nem győzöm mosni az epret, maguk elé veszik a tálat a gyerekek és amíg van benne eszik és eszik.
Na de a pohárkrém.







Egyszerű és gyors desszert. Amatőröknek kifejezetten javasolt, hisz elrontani nem lehet de garantáltan ízlik mindenkinek, már ha szeretik a gyümölcsöt.

Hozzávalók:

50 dkg mascarpone
0,5 l tejszín
1 kg eper ( lehet málnából, meggyből, szederből, stb.....)
1 citrom
3 evőkanál süssina édesítő por
habfixáló

A tejszínt kemény habbá verjük a habfixálóval, a mascarpónét habosra keverjük az édesítővel, majd hozzáadjuk az alaposan megmosott eper kb 3/4 részét úgy, hogy kézzel összenyomjuk. Összekavarjuk, belekerül a citrom leve is, ha fogyasztásra alkalmas a héja akkor azt is bele lehet reszelni. Hozzáadjuk a tejszínt és óvatos mozdulatokkal összekavarjuk. Poharakba töltjük. Én tettem a pohárba valamennyi krémet, majd tettem bele apróbb eperszemeket, ismét krémet és eperszemekkel díszítettem a tetejét.

Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése