Keresés ebben a blogban

2013. január 5., szombat

Próba 2 - foszlós kalács

Mégpedig úgy, ahogy én szeretem.

Vanilliásan, puhán és még 3 nap után is finom.

A kis gép szuper, igaz még kísérleti stádiumban vagyok a receptekkel. Van ami sikerül van a mi nem. Sok múlik a liszt minőségén, az élesztőn, a víz mennyiségén stb.

De azért alakul :)


A foszlós kalácsom ilyen:



Fonni még nem tudok, de igyekszem azt is megtanulni. Előbb utóbb sikerülni fog. Most sajnálom igazán, hogy amikor nagymamám fonta a kalácsot nem figyeltem :(

A recept:

50 dkg liszt
2,5 deci tej
12,5 dkg vaj vagy margarin
1 teáskanál vanilia eszencia vagy 2 csomag vaniliáscukor
10-12 dkg cukor
2 tojás sárgája
1 kávéskanál só
2 dkg élesztő

tojás a kenéshez

Ha valaki szereti akkor szórhat bele mazsolát. Én azt nem szoktam de anyukám igen.

Gépbe belerakni, kelesztős programot elindítani majd kikent formába tenni, megkenni tojással és 180 fokon megsütni. Ha nagyon hamar megpirul a teteje akkor fóliát rá és úgy sütni. Kb 30-35 perc kell neki.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése