Keresés ebben a blogban

2013. január 5., szombat

Mézeskalács újrahasznosítva

A mézeskalács rövidke szezonjának sajnos vége, de szinte biztos vagyok benne, hogy majd minden családnál maradt egy doboznyi ebből a finomságból. Ahogy nálunk is.
Kapóra jött, hogy tegnap este azt mondtam a gyerekeknek: aki hamarabb elalszik annak kedvére készítek valami finomságot. Csinikém volt az első akinek álomport szórtak a szemébe, így Ő kívánt. "valamilyen golyós finomságot kérek anyuci"  Mosolyogva hallgattam a kérését és már tudtam is mit csinálok. Darált mézeskalács golyókat, meggyel a közepén csokival bevonva és a kedvéért cukorgyöngyökkel díszítve.
Elkészíteni roppant egyszerű, elfogyasztani gyorsan lehet és a mézeskalács doboza is felszabadul :)

Hozzávalók:
maradék mézeskalács, nekem kb fél kilónyi volt itthon
10 dkg darált dió
kb 1-1,2  deciliter kakaó (felnőtteknek lehet kávéval is csinálni, akkor kevés rum is mehet bele)
ha szükséges a meggybefőttből kicsi lé, hogy jól összeálljon a tészta.

olvasztott csokoládé ( 75%-os étcsoki volt itthon)

kisebb diónyi golyókat formázunk, közepébe 1 szem mag nélküli meggyet teszünk. Olvasztott csokiba mártjuk, tetejét díszítjük. Mehet rá kókuszreszelék, cukorgyöngy, színes"egérkaki" ki mit szeret :)

Kb fél óra alatt kész, kicsi pihentetés (míg a csoki megdermed) után fogyasztható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése