Keresés ebben a blogban

2013. január 26., szombat

Fehér kenyér

Még sok-sok évvel ezelőtt csináltam így a kenyeret, még otthon. Aztán elköltöztünk és nagyon rossz volt a víz minősége, bármit csináltam és bárhogy csináltam nem volt ehető a kenyér.
Itt most jó a víz, gondoltam, újra előveszem ezt a receptet és láss csodát bevált :)

Hozzávalók:
3,5 dl langyos víz
50 dkg liszt
15 dkg rétesliszt
2 teáskanál só
2 teáskanál cukor
2 evőkanál étolaj ( oliva olaj is lehet)
2 dkg friss élesztő 

berakom a gépbe kelesztő programra, ha az kész kiveszem a tésztát, átgyúrom, formázom, újra kelesztem (kb 35-40 perc). Tetejét késsel bevágom, vízzel megkenem majd 240 fokra melegített sütőben, gőzben sütöm 10 percig, majd a hőfokot levéve 200 fokra még kb 25-30 percig.
Ha kész és kiveszem újra lekenem vízzel.

Van, hogy olajjal kikent formába teszem. Úgy nem kell bevágni a tetejét, de keleszteni ugyanúgy kell és sütni is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése