Keresés ebben a blogban

2012. december 1., szombat

Mascarponés túrótorta

Férjem kóstolta ezt a finomságot nem is olyan rég. Egy kolléganője sütötte, végre eljutott a recept hozzám és ma megsütöttem.
Igazi hétvégi gyors és finom torta ami a család aprajának és nagyjának is rabul ejti a pocakját :) Ráadásul elkészíteni is nagyon egyszerű.



Tészta:
20 dkg liszt
7 dkg cukor
1 kávéskanál sütőpor
10 dkg vaj (eredetileg 7 dkg ír, de én többet raktam simán felveszi a liszt mennyisége) kicsit megolvasztva
1 tojás

összegyúrni, 20 szeletes kivajazott tortaformába nyomkodni vagy kisebb tepsibe. Megszurkálni és előmelegített sütőben kicsit elősütni.

Krém:
50 dkg mascarpone
25 dkg túró
1 kis doboz tejföl
15 dkg cukor
1 teáskanál vanilia eszencia
2 evőkanál liszt
3 egész tojás
aszalt gyümölcs (én papayát raktam bele 20 dkg-ot de mehet bele aszalt -sárga vagy -őszibarack is)

Robotgéppel összekeverem, nem kell külön habosítani.
Ráöntöm a krémet a kissé elősütött tésztára majd újra be a sütőbe.
Készre sütöm.
Kb 30-35 perc, a teteje szép barnára fog sülni. A tortaformát csak kihűlés után vegyük le róla mert lágy a közepe, melegen szétcsúszna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése