Keresés ebben a blogban

2012. november 26., hétfő

Kakaós csiga pikk-pakk

Még pénteken reggel minipasim kért és kapott kakaós csigát a boltban. Persze mikor hazaértünk nem kérte, így megmaradt. Délután mind a kettőnek az kellett, persze kevés volt és szomorúak voltak miatta. Mivel undok ködös idő van kint, gondoltam sütök nekik gyorsan. van egy nagyon jó kakaós csiga receptem, de az eléggé időigényes ezért valami mást akartam csinálni.
Találtam recepteket de valahogy nem voltak szimpatikusak, így variáltam kicsit, egész jó sült ki belőle :) Alig maradt reggelire.


Hozzávalók:

Tészta

45 -50 dkg liszt
3   dl tej
2,5  dkg élesztő
2   evőkanál cukor
csipet só
12,5 dkg vaj vagy margarin

töltelék

5 dkg vaj vagy margarin
kakaópor + cukor ( ha nincs otthon sima kakaópor jó a cukrozott instant is)

Élesztőt pici cukorral langyos tejben megfuttatjuk. A hozzávalókat összegyúrjuk, lágy de nem ragadós tésztát kapunk. Letakarjuk és meleg helyen kb 20 percet kelesztjük.
Ha megkelt nyújtjuk, olvasztott margarinnal megkenjük és rászórjuk a kakaópor, ízlés szerint. Mi nagyon kakaósan szeretjük. Feltekerjük, mint a bejglit majd 2 centis szeletekre vágjuk. 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük.

Nem egész egy óra az elkészítés, ha éhes a család gyorsabban elfogy :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése