Keresés ebben a blogban

2012. november 21., szerda

Édes bűnbeesés


Nem egy recepttel indítom a blogot, hanem egy csodás élmény leírásával. 
Még a nyáron nyertem egy kupont Boldog kuktától a Chefparade főzőiskolába. Egy kupont amit arra használhattam fel ami nekem tetszik.
Nekem pedig a bonbon készítés rejtelmei keltette fel az érdeklődésemet. 
November 17.-e volt a nap amikor is eljutottam végre erre a csodás programra.
Izgultam ám kellően. Aggódtam, mi lesz ha extra béna leszek és mindent elrontok amit csak lehet, ha mindenki rajtam fog nevetni. Na meg nem is ismertem senkit se.....
Kis családom vitt el, ők továbbmentek egy apás programra, én meg sétáltam egy kicsit mivel elég hamar odaértünk.
Mikor beléptem egy mosolygós fiatal nő lépett hozzám. Csiszér Dóri, Ő kalauzolt el minket a bonbon készítés birodalmába. Egy ideig még beszélgettünk, ismerkedtünk, vártuk a többieket, hogy mindenki megérkezzen. Majd felvettük a kötényeket és már el is merültünk a csokoládéban.

Csapatokat alkottunk, Én a fehér csokis lányok csapatát "erősítettem". Bevallom kicsit idegenkedtem először tőle, de első nekifutásra 1 ember jelentkezett oda és minimum 3 kellett, na meg a gyerekeim is szeretik a fehér csokit, így önként vállaltam. 

Nem bántam meg!

Dóri lelkesen elmondott mindent, a csoki olvasztásáról, hogy otthon miként is tudjuk megoldani mikro segítségével vagy épp gőz felett. A temperálásról, hisz ha nem hűtjük vissza a csokit az olvasztás után akkor nem lesz fényes és nem is jön ki a formából. A bonbon formákat kiválasztottuk és előkészítettük, én szív alakút kaptam :) 

A sok-sok jó minőségű csokoládé már felolvasztva várt minket. Kezdhettük a temperálást. Kissé ügyetlen mozdulatokkal, de sikeresen megoldottuk a feladatot. Miután ezzel kész voltunk, jöttek a formák a csoki meg visszament a tégelybe, hogy egyenletes hőmérsékleten legyen. Megtöltöttük a formákat majd kiöntöttük belőle rögtön a csokit, hisz töltött bonbont készítettünk. Nekiláttunk a finom töltelékeknek: fehér csokis - mogyorós trüffeles, levendulás - ánizslikőrös csoda, pezsgőkrémes és egy alapkrémes mogyoró darabokkal. Mind nagyon finom volt, naná, hogy még töltés előtt végig kóstoltam.
Megtöltötte mindenki a bonbonokat. Én a fehér csokis trüffeles krémet választottam. 
Míg dermedtek a bonbonjaink a hűtőben, arra várva, hogy megkapják a talpakat, megnéztünk egy filmet a kakaóbabról, hogy miként is lesz a terményből csokoládé. Majd "talpaltunk" és pár perc múlva kivettük a csodaszép és csoda finom bonbonokat a formából. Ott olyan könnyűnek és egyszerűnek tűnt, kíváncsi vagyok, hogy majd itthon, saját konyhában és profi segítség nélkül miként fog sikerülni. Vajon lesz-e olyan szép és finom? 
Na de visszakanyarodva, mindenki kapott dobozt és hazavihettük az általunk készített bonbont. Volt ám cserebere :) De megérte, az összes finom volt.

Bizony, már csak volt.

Kis családom még este rávetette magát a finomságokra és csak a gyors elpakolásnak köszönhettem, hogy másnapra is maradt pár szem csokoládé.

Szuper volt, sokat tanultam, sok fényképet készítettem, amit majd idővel csatolok is de sajnos egyenlőre  a gépem nem ismeri fel a fotómasinát, így nem tudom megmutatni őket. Párom ígéretet tett, hogy megoldja. Amint sikerül neki hozom a képeket is :)

Köszönöm szépen Boldog kukta a lehetőséget. Fantasztikus volt :) Már elkezdtem fűzni apát, hogy egy tortadíszítős kurzuson is részt vehessek :)






2 megjegyzés:

  1. Kedves Móni!
    Nagyon vártam már ezt a blogot és ezt a bejegyzést is :) - igaz, nem gondoltam, hogy együtt fognak debütálni, de ez remek ötlet volt!
    Nagyon örülök, hogy jól érezted magad a kurzuson, kell néha egy kis kikapcsolódás, pláne, ha ilyen klassz dologról van szó :))).
    Gratulálok a bloghoz!
    puszi,

    VálaszTörlés